Doğuya Doğru

Efsane Biscay’a dair hala fazla birşey hatırlayamıyorum. Ama son günlerde İspanya’nın dört yanını dönmüş olduk. Portekiz’in tüm kıyı şerdini geçmiş olduk.Cebelitarık’ta Kaya’ya çıktık. Sonra kuzeye rota verdik ve tanker kardeşlerimize yavaş yavaş yelkenli kardeşler eklenmeye başladı. Soğuklar ve iri geniş dalgaların yerini sıcaklar ve dar dik dalgalar almaya başladı. Artık gece gündüz kat kat giyinip, uyku tulumuna sarınmadığımız anlarda sıcağı hisseder hissetmez gördük ki İspanya’nın tatil ve tekne cennetine ulaşıyoruz. Sıcak demişken… Oldum olası İspanyollarla iş yapmaya sinir olmuşumdur. Ya fiestadır ya siestadır… Günün ve haftanın yarısı bir şekilde tatildirler… Çalışma saatlerinin 10-14 sonra da 16-19 veya 17-20 olması tembellkilerinden değilmiş! Meğer ki isteseler de çalışamayackları bir sıcakta yaşıyorlarmış.

Çok güzel bir yerdeyiz. Kuzeye doğru çıkarken Ispanya’nın kıyı şeridi boyunca 10-15 milde bir minimum 600-800 teknelik marina var. Denizlere o kadar meraklılar ki Denia’ya kadar ki 4 marina da yer yoktu. Denia’ya varırken yolun son birkaç saati çok neşeli ve kalabalık bir denizde geçti. Hem kıyıdaki sehirleri, hem demir yerlerini hem de doğal güzellikleri gürerek, irili ufaklı bir sürü yelkenli ve motoryat arasında geldik. Çok hareketli, acayip güneşe ve sıcağa rağmen (ve bir cuma öğleden sonrası) denizler çok kalabalık ve hareketli.

Burada bu akşam festival var. İspanya zaten siestalar, fiestalar ülkesi. Yoksa, şansımıza her vardığımız limanda tesadüfen bir şenlik oluyor değil. Akşam doğumgünüm şerefine şehir merkezinde festival kapsamında düzenlenen kostümlü yuruyusu izlemeye gideceğiz.

Dün akşam marinaya girerken mazotumuzu aldık. Bu sabah erkenden suyumuzu doldurup, Ada’yı yıkadık. Marina’da adı supermarket olan, bizim ofisin altındaki Yasak Bakkal’dan da daha az malzemesi olşan bir market var. Eksiklerimizi de ordan gidereceğiz (Ekmek ve içecek) Akşam da neşeli ve lezzetli bir yemek yiyince yarın sabah yol için hazırız demektir.

Artık Avurpalıların tatil amaçlı tekneleri ile gezdikleri rotalardayız. Yani olayın askerlik kısmı bitti, gezi kısmı başladı. Yarın sabah Avrupa’nın sosyetik adalarına dogru yola çıkacagız. Hedefimiz en son ada olan Minorca.

Burada internet cok zordu. Marinalarda wireless yok. Umarım minorca’da daha kolay olur da biraz da resim yükleriz. Herkese iyi haftasonları…