Denia’dan Minorka’ya

Denia’dan Menorca’ya çok rahat geldik. Neredeyse gölde yol alır gibi. Gece ay hilaldi ancak bu sefer de yıldızlar bize ışık oldu.

Benim için gece seferleri bir piknik havasına bürünüyor. Önceden neler yeriz neler içeriz düşünüp hazır ediyorum. Genelde çesitli biskuviler, meyveler, peynirler çay filan. Ama gerçekten gece kalkıp yeme fırsatını seviyorum. Geceleri hayatın birimleri farklı. Havaya ve yorgunluğumuza göre nöbet sürelerimiz 1-2 veya 3 saat olarak değişiyor. Tek değişmeyen gecelerin bir biriminin 6 dakikadan oluşması. Gece nöbetinde tek takip ettiğim zaman dilimi motorun saati oluyor ve bir tık 6 dakikada bir atıyor. Insan çok hızla uyum sağlayabiliyor, ben yeni birimlere hiç zorluk çekmedim.

Eğer hava iyiyse, Portekiz ve İspanya kıyılarında geceleri çok balıkçılar ve onların ağları ile karşılaşıyoruz. Hem balıkçılar için çok zor bir meslek, hem de denizciler için gerçekten çok zor bir durum. Gece karanlığında fenerleri balıkçı, balıkçıları denizin ortasında fener, hatta uçakları bile balıkçı zannediyor insan… Dün gece nöbeteyken Fatih’i uyandırmak zorunda kaldım. Bir ışık var ama ne radarda ne AIS ’te görünmüyor. Sonradan anladık ki meğer Mallorca’ya inen ve kalkan uçaklar denize doğru inip kalkıyor ve ışıklarını yakıyorlar. Ben balıkçı sandım ama radarda niye yok diyorum… Bir de daha önce okuduğm bir YOL seyahat hikayesinde tekneye sessizce kapkaranlıkta yaklaşan bir sahil güvenlik hikayesi var aklımda. Kızcagız nöbetteyken sessizce yaklaşıp pat diye projektörleri yakıyorlar. Amaç kaçakçılıkla mücadeleymiş. Ben de radar da ve AIS’te görünmeyen birşey olunca hemen onlar mı acaba diyorum… Neyse, her nasıl tavuklarımızı, kabak, pirinç veya etlerimizi avlamıyorsak bence balıkları da avlamayalım. Her balığın aynı inekler, tavuklar gibi çiftliklerde yetiştirilmesini istiyorum. O zaman gece yolculukları daha rahat olucak. Tankerlerin genelde rotaları belli ve zaten her türlü bilgilerine AIS’ten ulasarak onları takip edebiliyoruz. Ancak son etapta 32 knot ile yol alan Baleric deniz otobüsleri ile tanıstık. Bizim ortalama 6,5-7 ile gittiğmiz düşünülürse hızlarını görünce gozlerim yerinden cıktı. Neyse onların da rotaları belli, sorun değiller.

Minorca’ya Marina Deportivo’ya sağsalim bağlandık. Birazdan çıkıp işlemleri yapıp, duş alıp, gezeceğiz. Yarın rotamız Sardunya. İspanya biitiyor… İtalya başlıyor… Artık eve yaklaştığımızı hissediyoruz…

ekin

Yorumlar

1. Ek'cim ben bu blog işini beceremedim. Demin uzun uzun yazmıştım çat diye gitti. Çok hızlı yazıyorum o yüzden yanlış yerlere basıyorum herhalde. Hep aynı şey oluyor.

Demin cebine de mesaj atmıştım. Burdan daha güzel şeyler yazayım. Herşeyin yolunda ve çok güzel gittiğine çok seviniyorum. Sesiniz de yazılardan çok mutlu geliyor. Keyfiniz hep yerinde olur inşallah. Gecikmeli de olsa doğum günün kutlu olsun tekrardan. Hayatının en güzel ve en süprizli doğum gününü geçirmişsindir herhalde. Keşke ben de zamanında paylaşmış olsaydım senle bu keyfi ama olmadı işte.

Bizim de restoran işleri tüm heyecanıyla devam ediyor. Ben gündüz iş yerinde akşam restoranda gece 12'lere kadar mesai halindeyim. Yetiştiremiyorlar işleri maalesef. Şimdilik yorucu ve stresli günler ama keyfini süreceğimiz zamanlar da gelecektir herhalde. Tutulan bir restoran olmaya başladık bile şimdiden. Yemekleri çok beğeniyorlar. Çok güzel yorumlar alıyoruz herkesden. Şimdi de restorandan yazıyorum. Ortalığı toparlayıp yarının hazırlıklarını tamamlamaya çalışıyoruz.